Kompetenceplan for skoleåret 2015/16

Kompetenceløft påbegyndt i 2015 har hovedfokus i 5 spor: Ledelsesgrundlag, Lærings- og udviklingsmål, Undervisningsfag, Inklusion og Fælles Forenklede Mål

Ledere

  • Program for skoleledelsens fælles kompetenceudvikling, ledelse af videns- og datainformeret udvikling af skolens læringsmiljøer.
  • Ledernetværk som læringsnetværk faciliteret af konsulenter fra Skoleafdelingen.
  • Emnemøder.
  • Ledelsesuddannelser herunder diplommoduler.

Medarbejdere

Kompetenceløft i undervisningsfagene i skoleåret 2015/16

I skoleåret 2015/16 efteruddannes i alt 90 lærere indenfor

  • Dansk med aldersspecialisering 1.-6. og 4.-10. klassetrin
  • Matematik med aldersspecialisering 1.-6. og 4.-10. klassetrin
  • Engelsk
  • Natur/teknologi
  • Håndværk/design

Kompetenceløftets design: Uddannelsesforløbet afvikles i et samarbejde med VIA University College under titlen ”Praksisnær uddannelse i undervisningsfag”.

Kompetenceudvikling afledt af ansøgninger til A.P. Møller Fonden

Overgangsproblematikker mellem grundskole og gymnasie i matematik, ”Matematikbroen

Lokal kapacitetsopbygning

Ressourcepersoner

  • Diplommoduler til:
    • Læse-, naturfag-, engelsk- og matematikvejleder
    • AKT-spor
    • KRAP
    • Coaching
    • læringscentermedarbejdere
    • Dansk som andetsprog
  • FabLab-pionerer

Professionelle læringsfællesskaber

  • Temaforløb om lokal kapacitetsopbygning 2015/16 med Undervisningsministeriets læringskonsulenter.

Fremadrettet planlægges eftervidereuddannelse inden for andre områder end undervisningsfagene som beskrevet i ”Notat om Kursus og efter-/videreuddannelse”.

Konsulenter

  • Mastermoduler, konferencer og Proceskonsulentkurser/-uddannelse